Baby alene hjemme med far i 3 dage

11. april 2009

Alder:
3 mdr.

Baby alene hjemme med far i 3 dage

Hej Helen.

Så har jeg endnu et spørgsmål til dig.

Min mor har spurgt om jeg vil med til London 3 dage her i efteråret og det vil jeg jo rigtig gerne.

Min mand og jeg er helt indforstået og afklaret med at vi ikke vil tage vores søn med på storbyferie og det er bedst det er en af os der er væk, og at han så er hjemme ved en af os.

Det er også sådan at min mand rejser rigtig meget og slet ikke har brug for ferie som jeg måske har.

Min søn vil på det tidspunkt være 9-10 mdr, men mit spørgsmål er om jeg med god samvittighed kan rejse væk en torsdag til ...

Annonce

... søndag?

Vil han vide eller fornemme at jeg mangler/er væk?

Hvordan vil han reagere når jeg kommer hjem igen?

Det skal siges, at når hans far er hjemme er de meget sammen. Det er altid ham der pusler ham om aftenen og giver ham hans godnat flaske og i weekenderne tit giver ham hans mad/flaske så de har et tæt bånd og han er altid glad for at se hans far når han kommer hjem efter et par dages rejsen.

Men nu har jeg det dårligt, fordi det nu er mig der er hans mor og mig han er mest sammen med, om jeg så kan rejse væk i de her 3 hele dage og om han kan undværre mig?

Hilsen

Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor